Výška provízie by nemala byť jediným kritériom výberu realitnej kancelárie

33. diel: Výška provízie by nemala byť jediným kritériom výberu realitnej kancelárie

Častokrát sa ma klienti pýtajú, aká je provízia našej kancelárie. Nie, nie je to žiadne tajomstvo ani 13sta komnata. Položenie tejto otázky zo strany klienta je samozrejme legitímne. Čo ma však zaráža je skutočnosť, že pre mnohých klientov je na začiatku predaja nehnuteľnosti výška provízie dôležitejšia než to, čo je v nej obsiahnuté a potom sú zaskočení „kvalitou“ poskytnutých služieb alebo ďalšími poplatkami, ktoré musia zaplatiť popri provízii. Rozumiem, že finančné kritérium je pre mnohých ľudí kľúčové ale ruku na srdce, kedy ste si naposledy z vlastnej skúsenosti povedali, že: „nie ste taký bohatý, aby ste si mohli dovoliť kupovať lacné veci?“.

Rozsah a kvalita služieb poskytovaných realitnou kanceláriou sú veľmi dôležité a mnohí klienti ich podceňujú, resp. čo je ešte horšie ani nevedia, čo v rámci provízie pre nich realitná kancelária urobí. Nie všetky realitné kancelárie poskytujú rovnako široký záber a kvalitu poskytovaných služieb. Rozdiely sú v tomto smere značné. Už menej však vo výške provízie, čo klient na začiatku predaja, najmä ten, čo nevie čo ho čaká, nevie odhadnúť a správne sa rozhodnúť. To najlacnejšie nemusí byť to najlepšie.

V rámci dnešného príspevku by som sa zamerala na kvalitu spracovania inzercie predávanej nehnuteľnosti.

Nie nadarmo sa hovorí, že „šťastie praje pripraveným“. Základom úspechu je zodpovedná príprava. Podceniť by sa nemala už samotná príprava nehnuteľnosti pred predajom. Podľa stavu predávanej nehnuteľnosti našim klientom odporučíme ako nehnuteľnosť upraviť tak, aby bol výsledný efekt čo najlepší a samozrejme s tým aj pomôžeme. Niekedy stačí odpratať zopár vecí, inokedy treba vymaľovať či opraviť maličkosti, na ktoré vám okamžite padne zrak. Niektoré nehnuteľnosti si vyžadujú „zásah“ profesionálov v podobe rozsiahleho a na mieru nehnuteľnosti šitého homestagingu.

Zo skúsenosti viem, že je veľký rozdiel, či je pred samotným fotením nehnuteľnosť pripravená na fotenie alebo je ponechaná napospas osudu. Je fakt, že nehnuteľnosť pripravená na fotenie zvyšuje počet potencionálnych záujemcov a celkovo skracuje čas predaja.  V realitách som 6 rokov ale ešte stále ma zo stoličky dvíhajú ponuky realitných maklérov, kde sú na fotkách zachytené pohodené kuchynské utierky, milión flakónikov a mydielok v kúpeľni, neustlaná posteľ, rozhádzané hračky či driemajúci domáci miláčik v kresle. Je v poriadku, ak by ste svoju nehnuteľnosť takto nafotili vy ale určite by takto nemal pracovať váš maklér. Nie pre vás!

Zároveň, je veľký rozdiel, či vašu nehnuteľnosť nafotí maklér cez mobilný telefón a ešte vajatá, kam sa má pri fotení postaviť, aby správne zachytil veľkosť obývacej izby alebo sa toho ujme profesionálny realitný fotograf s najmodernejším fotoaparátom v ruke, ktorý presne vie, ako má daný priestor odfotiť tak, aby pôsobil vierohodne a bol čo najviac totožný s realitou.

Ak zvažujete predávať nehnuteľnosť práve teraz, mali by ste klásť veľký dôraz aj na najmodernejšie spôsoby prezentácie, medzi ktoré určite patrí 3D obhliadka.  3D obhliadka je súčasťou našich štandardných služieb a realizujeme ju pri každej predávanej nehnuteľnosti bez ohľadu na to, či ide o garsónku alebo nadštandardnú vilu. 3D obhliadka výrazne zvyšuje záujem o predávanú nehnuteľnosť, skracuje čas predaja a prináša potencionálnym záujemcom mnohé výhody, napr. detailné oboznámenie sa s dispozičným usporiadaním predávanej nehnuteľnosti, možnosť presne si zamerať jednotlivé miestnosti. 3D obhliadka je garanciou toho, že na reálnu obhliadku prídu iba klienti, ktorí majú o vašu nehnuteľnosť seriózny záujem.

Portfólio našich služieb v oblasti spracovania inzercie týmto ani zďaleka nekončí. Samozrejmosťou je kótovaný pôdorys vyhotovený priamo z Matterportu, video-obhliadky, e-booky, vizualizácie interiérov a exteriérov, ktoré využívame najmä pri novostavbách v štádiu holodomov či holobytov alebo pri nehnuteľnostiach v pôvodnom stave, aby sme záujemcom umožnili dotvoriť si obraz o budúcom zariadení kupovanej nehnuteľnosti.

V rámci našich štandardných služieb a ako jedna z mála realitných kancelárií vôbec, poskytujeme aj obhliadky prostredníctvom virtuálnej reality.

Kvalitne spracovaná inzercia predaja vašej nehnuteľnosti výrazne zvyšuje šance na jej úspešný predaj.  A o to predsa ide. Predať nehnuteľnosť čo najskôr a za čo najvýhodnejších podmienok. Neznižujte svoje šance nesprávnym výberom služieb realitnej kancelárie. Vy ani vaša nehnuteľnosť si to nezaslúžite.

O tom, akým smerom sa bude uberať predaj vašej nehnuteľnosti rozhodujete práve vy. Máte to všetko vo svojich rukách. Urobte si výberové konanie na realitnú kanceláriu, v rámci ktorého si porovnajte výšku provízie realitnej kancelárie s rozsahom a kvalitou poskytovaných služieb. Pýtajte sa na všetko, čo uznáte za potrebné vedieť. Neexistuje nesprávna otázka iba nesprávna odpoveď zo strany realitného makléra.

V ďalšej časti sa zameriam na správne nastavenie predajnej ceny.

Máte viac nezodpovedaných otázok? Zavolajte mi a ja verím, že vaše otázky týkajúce sa predaja nehnuteľnosti relevantne zodpoviem.